Saturday 1 May 2021

Weekendowe Wędrówki w DE - 2020

W czasach lockdownu, w weekendy zazwyczaj spędzaliśmy na jeżdżeniu na rowerze lub chodzeniu na szlaki.

WELTERBURG ABBEY (OPACTWO)

Opactwo Benedyktynów w Weltenburg to najstarszy klasztor w Bawarii, założony ok. 600 roku przez mnichów z zakonu św. Kolumbana. Weltenburg, to nie tylko opactwo położone malowniczo w zakolu rzeki, gdzie zwiedzać można klasztor i muzeum. To także od stuleci browar, który oferuje lokalnie robione piwo oraz okazały "beer garden".

Do Weltenburga można się dopłynąć statkiem z Kelheim. Ze statku można podziwiac okazałe klify wąwozu Weltenburg, tuż koło opactwa.

Ci bardziej ambitni mogą wybrać się na 15 km szlak aby w pełni docenić wspaniałe widoki.

SCHWARZWALD (CZARNY LAS)

Zbytnio nie wiadomo czemu tak rzadko tam jeździliśmy, bo daleko nie mieliśmy. Pierwszy raz pojechaliśmy w towarzystwie Beaty i Arka, 30 maja 2020 chłopaki zrobili "dirty kanza" na rowerze, 184km off-road z 1,617m przewyższen co zajęło im 8 godz.

Następnego ranka, 31 maja, razem ruszyliśmy z Herzo w 4 godz (400 m) podróż.
Nazwa czarny las związana jest z faktem, że kiedyś tereny te porośnięte byly gęstymi lasami bukowymi i jodłowymi, były to lasy ciemne. Nasz pierwszy postój to Feltberg 1,493 m npm skąd rozpościerają się przepiekne widoki. 13 km trail zajął nam 3 godz.

A że jesteśmy sportowi i nastawieni na zwiedzanie, później poszliśmy na 6.7 km trek Ravennbrucke. Wieczór spędziliśmy w uroczym hotelu z zachwytem podsumowując pełen wrażeń dzień i zastanawiając się czemu wcześniej tu nie przyjechaliśmy.

Drugi dzień spędziliśmy w okolicy Triberg, zwanego stolicą zegarów z kukułką. W Schonach znajduje się największy zegar kukułkowy wpisany do księgi Guinessa. Tu tez znajdyje się popularny Tribeg wodospad. My zaparkowaliśmy na górze wodospadu i zeszliśmy wzdłuż wodospadu do miasta. Przechadzka była by przyjemniejsza, gdyby było mniej ludzi.

FRANKONIA SZWAAJCARSKA (FRANKICHE SWITZE)

Blisko domu, najczęściej odwiedzy przez nas rejon. Zazwyczaj nasza baza wypadowa była w Muggendorf. To tu Słoń się zawsze przegotoeywał do zawodów.

ALPY

Góry zawsze nas pociągały i  Alpy były naszą najczęściej odwiedzaną bazą wypadową na weekend. To tam też zazwyczaj zabieraliśmy odwiedzających nas gości.. Każde z tych miejsc darzymy wielkim sentymentem i ma indywidualny post na naszym blogu więc teraz tylko krótkie podsumowanie czemu nas tak fascynowały.

GARMISCH-PARTENKIRCHEN - to nie tylko skocznia, gdzie co roku 1 stycznia odbywa się konkurs 3 skoczni. To także urocze domy z 3 wymiarowymi freskami, najczęściej przedstawiającymi sceny biblijne. To także Partnach wąwóz fascynujący zarówno latem, jak i zimą. Elbesee, malownicze jezioro u podnóża kolejki na Zugspitze (najwyższy szczyt w Niemczech) z malowniczą siedmio kilometrową trasą spacerową wokół jeziora.

NEUSCHWEINSTEIN - co tu dużo pisać, zamek jest czołówką Disneya. Ten romantyczny i pełen fantazji zamek przyciąga turystów z całego świata o każdej porze roku.

OBERSDORF - podczas pierwszego naszego pobytu w Obersdorf zrobił na nas takie sobie wrażenie. Widoki były fajne, ale pogoda kiepska. Wszystko odmieniło się po naszym ostatnim wyjeździe, tuż przed kolejnym lockdown udało nam sie pojechać w paździeniku na 4 dni. Jesień, żółkniejące liście, spokojne małe centrum, kafejki, wiele szlaków do wyboru. Wyjeżdżając zadaliśmy sobie pytanie "czemu zamiast do GAPA nie przyjeżdżaliśmy tutaj częściej?"

BERCHTESGARDEN - lekcja historii o III Rzeszy i urocze Koonngsee

1 comment:

urgent loan said...

BUSINESS LOAN PERSONAL LOAN HERE APPLY NOW WhatsApp +918929509036 financialserviceoffer876@gmail.com Dr. James Eric